Mos/eye/ic

Dzisiaj mam dla Was dość nietypowy post, bo rysunkowo-makijażowy :-) Nie wiem jak Wy, ale ja często robię moje makijaże na szybko, za każdym razem nieco eksperymentując i łącząc kolory w sposób zupełnie dowolny :-) Raz udają się lepiej, raz gorzej, czasem jednak jestem na tyle zadowolona, że nie chcę, aby dane połączenie kolorów uciekło mi z pamięci i staram się je "notować" na przygotowanym wcześniej rysunku mojego oka. To często okazuje się pomocne w momencie, kiedy nie mam pomysłu jak umalować oko - wystarczy sięgnąć do kolorowej ściągi i po sprawie :-) Na powyższym rysunku możecie zobaczyć dziewięć makijaży, które ostatnio noszę najczęściej. Poniżej opiszę każdy makijaż, a na końcu notki znajdziecie niespodziankę :-)

1. Jasnofioletowy cień na górnej powiece, zewnętrzny górny i dolny kącić podkreślone ciemnym fioletem, nieco mocnego błękitu na dole (mogliście zobaczyć go ostatnio TUTAJ).

2. Klasyczne smokey eye na górnej powiece z małym dodatkiem żółci, na dolnej powiece przejście żółci w zieleń i błękit, którym lekko wyciągam "jaskółkę".

3. Górna i dolna powieka z przejściem żółci w róż z zaznaczonym czernią zewnętrznym kącikiem, czarna kredka do połowy linii wodnej.

4. Załamanie powieki zaznaczone ciemniejszym, cielistym cieniem, na dolnej powiece roztarta kobaltowa kredka.

5. Załamanie powieki zaznaczone ciemniejszym, cielistym cieniem, na dolnej powiece roztarta zielona kredka, nieco roztartej, kobaltowej kredki przy górnej linii rzęs.

6. Czarna kredka roztarta przy górnej linii rzęs, przejście między zielenią i czernią (kredki) na dolnej powiece, linia wodna zaznaczona do połowy czernią.

7. Mój letni faworyt: metaliczny eyeliner w mocnym, morskoniebieskim kolorze na górnej powiece.

8. Klasyk: czarna kreska eyelinerem z jaskółką i przedłużonym wewnętrznym kącikiem, roztarta czerń na dolnej powiece i linia wodna do połowy zaznaczona czarną kredką.

9. Kobaltowa kreska z jaskółką wykonana eyelinerem i roztarta kredka w tym samym kolorze na dolnej powiece.

Today I've got for you a post that mixes together illustration and make-up! Every time I do my eye make-up I like to experiment with colours and mix them freely. Sometimes I get a good result, sometimes it's a bit less interesting and sometimes it's just so great that I like to create a little visual note not to forget how I mixed the colours. On the illustration above you can see a selection of nine eye make-ups I like to wear quite often at the moment :-) Below I'll tell you how I made them, and at the end of the post you'll have a little bonus waiting for you!

1. Bright violet eyeshadow mixed with the dark violet one on the upper lid, some bright blue and dark violet on the lower one. You've seen this look lately in my post HERE.

2. A classic smokey eye with a hint of yellow and a transition between yellow, green and blue on the lower lid. A little flick made with the blue eyeshadow :-)

3. A yellow to pink gradient on the lower and upper lid with the outside corner darkened with the black eyeshadow and a black eye pencil up to the half of the waterline.

4. Outside corner with a bit of darker, flesh-toned eyeshadow and a lower lid with a smudged, cobalt blue eyepencil.

5. Outside corner with a bit of darker, flesh-toned eyeshadow, lower lid with a smudged, green eyepencil and the upper lashline with a bit of a smudged cobalt eyepencil.

6. Upper lashline marked with a bit of smudged black eyepencil, a gradient of black and green smudged eyepencils on the lower lid and a black eyepencil up to the half of the waterline.

7. My summertime favourite: bright blue eyeliner on the upper lid.

8. Classic black eyeliner with a flick and an extended line in the inner corner of the eye. Lower lashline with a bit od black eyeshadow and a black eyepencil up to the half of the waterline.

9. Cobalt blue eyeliner with a flick and a smudged cobalt eyepencil on the lower lid.

Aujourd'hui j'ai pour vous une note qui mélange du maquillage et du dessin ! Quand je me maquille, très souvent je le fais sans réfléchir, je mélange les couleurs à volonté... Parfois le résultat final est bien, parfois c'est pas terrible et parfois je l'aime tellement que je prends des notes visuelles pour ne pas l'oublier. Sur l'illustration ci-dessus vous pouvez voir neuf types de maquillage que j'aime le plus en ce moment :-) Et à la fin de ma note vous trouverez un petit bonus rien que pour vous !

1. Une ombre à paupières de couleur violette pâle sur la paupière supérieure avec un peu de violet plus foncé dans le coin externe, dégradé du bleu vif au violet foncé sur la paupière inférieure.

2. Un smokey-eye avec une touche de jaune dans le coin interne, dégradé d'ombres à paupières sur la paupière inférieure: jaune, vert et bleu, avec une petit virgule bleue.

3. Un dégradé du rose au jaune sur les paupières, un peu d'ombre à paupières noire dans le coin externe, le crayon noir jusqu'à la moitié de la muqueuse.

4. Un peu d'ombre à paupières couleur chair (foncée) dans la banane, le crayon bleu cobalt estompé sur la paupière inférieure.

5. Un peu d'ombre à paupières couleur chair (foncée) dans la banane, le crayon vert estompé sur la paupière inférieure, un peu de crayon bleu cobalt estompé au ras des cils sur la paupière supérieure. 

6. Le ras des cils sur la paupière supérieure marqué avec le crayon noir estompé, un dégradé des crayons: vert et noir estompés sur la paupière inférieure, le crayon noir jusqu'à la moitié de la muqueuse.

7. Mon look préféré cet été: juste un trait d'eyeliner bleu électrique sur la paupière supérieure.

8. Un classique: un trait d'eyeliner noir sur la paupière supérieure un peu rallongé dans le coin interne et avec une virgule bien rétro. Un peu d'ombre à paupières noire sur la paupière inférieure et de crayon noir jusqu'à la moitié de la muqueuse.

9. Un trait d'eyeliner bleu cobalt avec une virgule rétro et le crayon bleu cobalt estompé sur la paupière inférieure.

A teraz minibonus-niespodzianka :-) Żeby nie było, że bawię się sama i nie chcę się dzielić :D złożyłam dla Was planszę z miejscem na sześć makijaży i ewentualne notatki dotyczące użytych przez Was kosmetyków. Jest w formacie A4, możecie pobrać ją klikając prawym przyciskiem myszy na obrazku, otwierając go w nowej zakładce w pełnym rozmiarze i zapisując na dysku. Planszę możecie wydrukować i do kolorowania użyć kredek lub bezpośrednio cieni do powiek, lub nie drukować i kolorować na komputerze :-) Mam nadzieję, że będzie przydatna!

Powiedzcie mi proszę, jakie są Wasze ulubione makijaże na lato? I który z powyższych, moich, najbardziej się Wam podoba?

Buziaki!

And a little bonus :-) I made an A4 printable chart for you with six eye contours and a place to note the products you've used or you want to use! Just use the right click on the image and open it in a new tab, then download and print to colour it with your colour pencils or directly with your eyeshadows! You can also colour it digitally if you want. I hope you'll find it helpful and fun!

Tell me what is you favourite summer make-up look? And which one of mine you like the best?

Hugs!

Et le temps est venu pour le petit bonus :-) J'ai préparé pour vous une image avec six contours des yeux et les lignes pour pouvoir noter les produits utilisés. Vous pouvez la télécharger en faisant un clic droit sur l'image, en l'ouvrant dans un nouvel onglet et en la sauvegardant sur votre disque dur. Ensuite vous pouvez l'imprimer et colorer avec les crayons ou directement avec vos ombres à paupières. Ou, si vous le voulez, la colorer sur l'ordinateur et tester le max de looks possibles :-) J'espère que mon petit dessin vous sera utile !

Dites-moi quel est votre maquillage préféré pour l'été ? Et lequel de mes looks aimez vous le plus ?

Bisous !   

25 commentaires

  1. swietny pomysl! na pewno wyprobuje :)

    RépondreSupprimer
  2. Modenfer kocham Cie za ten wpis! Nie maluje oczu kolorowka, ale ubostwiam Twoj styl i makijaze i jesli bedzie okazja to pewnie sie pomaluje! + dzieki za plansze - naprawde moze byc przydatna.

    anonimestyle.blogspot.com

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. pytajac przy okazji; czy moglabys zrobic dla mnie taki portret jak np. Dominice Budzynskiej, Angelice Jaroniak i innym blogerkom? :) UWIELBIAM JE!!! <3

      Supprimer
    2. Rozalie, dziękuję! Mam nadzieję, że popróbujesz, kolor na oczach to świetna sprawa - choć oczywiście nie na wszystkie okazje i niekoniecznie w nadmiarze ;-) Co do portretu, to jest możliwość zamówienia - napisz maila :-) Pozdrawiam!

      Supprimer
  3. wspaniałe :) chciałabym umieć się tak wymalować :*** buziaki gorące :****

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Kamilo kochana, wszystko to tylko kwestia wprawy :***

      Supprimer
  4. Jak to pięknie wygląda :)) 6 zdecydowanie mój faworyt! Jestem taką minimalistką, zakochaną w klasyce i największe wrażenie robi na mnie jednolity, ale mocno podkreślony makijaż oka :) Mam zielone oczy więc połączenie czerni z zielenią jest dla mnie idealne. Ale nie ukrywam, że wszystkie propozycje chętnie bym wypróbowała :)

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Dziękuję :*** Ojjj jak ja chciałabym mieć zielone oczy <3

      Supprimer
  5. Świetne makijaże! Mój ulubiony to taka klasyczna 8, zresztą noszę takie kreski na co dzień. :)

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Dziękuję :* Mnie kreski zajmują strasznie dużo czasu, rzadko je noszę niestety :-(

      Supprimer
  6. az ty genialna jestes <3 a ta plansza normalnie CZAD - nie dosc ze cwane to jeszcze z mysla o nas dla nas <3

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Raszeńka :* No bo teges nooo, ja Was uwielbiam i to w stopniu maksymalnym :*** (PS. plansza sprawdzi się też jako kolorowanka dla małych dziewczynek hihi)

      Supprimer
  7. Wszystkie są piękniuchne <3
    Ja kiedyś bardziej szalałam z kolorami na powiekach i w ogóle z makijażem, ostatnio klasyka:
    czarna kreska, czerwone usta...tak mi jakoś przypadło do gustu :)) Chociaż nie, dzisiaj miałam różowości
    na powiece i na ustach też (od bardzo dawnaaaa ) :D
    A z tymi planszami to super sprawa, na zajęciach z wizażu nam takie rozdawali, bawiłam się świetnie ;*

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Ada kochana dziękuję :* Widziałam Twoje zdjęcia z dzisiaj, pięknie Ci w różowościach <3 Kurczę, nie miałam pojęcia, że takie plansze istnieją haha :D I znowu wynalazłam koło, które już istnieje od prehistorii pewnie hihi :D

      Supprimer
  8. Ojjjjjj Ty to potrafisz!!!!!! Ja zawsze mam problem ze zrobieniem równej kreski :-((((((((((.
    Buuuuuziak dla Ciebie moja kochana Martusiu!!!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Kasia, ja też mam! I zawsze siedzę nad każdą krechą dłużej, niż nad wielokolorowym makijażem samymi cienami czy kredką :/ Może się jeszcze wprawimy i będziemy się kreskować codziennie?? :-)))

      Buziaki ogromne przesyłam i masę uśmiechów!! <3

      Supprimer
  9. jak się koloruje na komputerze?:D pamietam jak byłam malutka to w paincie kolorowałam ;D

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. :D W Paincie też można :-) Albo w Photoshopie czy darmowym Gimpie <3

      Supprimer
  10. Aaaaaaaaaale piękne ! :) Wszystkie mi się baaardoz podobają!! :)
    A plansza świetna :) Super miałaś pomysł Kochana ;*** :) Dzięujemy :)
    buziaki :*

    RépondreSupprimer
  11. such a cool post :) love your blog, too xx

    http://thepersephonecomplex.blogspot.co.uk/

    RépondreSupprimer
  12. O kurcze ale czad już pobieram może uda mi się coś fajnego zrobić <3 Jesteś rewelacyjna !

    RépondreSupprimer
  13. Witam!

    Trafiłam na Twojego bloga przez mojego sosnowieckiego bloga (dzięki za dołączenie :) i jestem oszołomiona pomysłowością, kreatywnością i wszystkim w ogóle. Masz super styl, też bym się tak poubierała jak byłabym trochę młodsza. Choć kto wie, może powinnam zaszaleć :))? Bardzo podobają mi się Twoje włosy, przeróbki ciuchów i rysunki - cudne po prostu. Będę tu zaglądać.
    Pozdrawiam serdecznie z Sosnowca !

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Witaj droga Frezjo! Dziękuję ślicznie za wizytę i tyle ciepłych słów, jest mi bardzo miło :-))) Mam nadzieję, że zostaniemy w kontakcie! Pozdrawiam Cię serdecznie :-)))

      Supprimer

Dziękuję za każdy komentarz i na każdy postaram się odpisać - proszę tylko o zero spamu i negatywnych emocji :-) Nie bój się, na pewno zajrzę na Twojego bloga. A jeśli mój Ci się spodobał, będzie mi miło, jeśli dodasz go do obserwowanych i zostaniesz ze mną w kontakcie poprzez Facebook. Do zobaczenia niedługo, buźka!



Thank you for every comment! Just please don't bring in any negative vibes or spam messages :-) And don't worry, I always visit back so you don't have to ask me to do it. If you like my blog I will be very happy if you add me via GFC or like my page on Facebook! See you soon, hugs!



Merci pour tous vos commentaires ! Je réponds toujours à tout le monde, mais SVP gardez en mémoire que Modenfer n'est pas un lieu destiné aux spams ou aux ondes négatives ! Je visite les blogs des personnes qui commentent ici alors vous n'avez pas à laisser vos pubs dans les commentaires. Si vous aimez mon blog, n'hésitez pas à me rajouter via GFC ou de liker ma Fanpage sur Facebook, ça me ferait un grand plaisir ! A bientôt, bisous !