Fashion Wednesday: Lazy afternoon


Autumn is my favourite season. I just love big warm sweaters, colourful leaves and maroons. I found this huuuge sweater in a second-hand shop and I just had to buy it! It's warm, soft and perfect for lazy afternoon walks. I know that it's really baggy but when I saw the skull on it I couldn't resist. There's something really special about skulls. I can't remember when I started to love and wear them, but it was really a very long time ago... Later, with the "emo" movement, the skulls became very fashionable and I got really fed up seeing them everywhere. I was glad when the "emo kids" disappeared, but this year skulls are once again fashionable and we can see them in every shop, on tees, bags, shoes, jewellery! I don't know if I should be happy, even if I can buy stuff with my favourite print easier and cheaper. I just don't like seeing everyone wearing what I love cause after a while it stops being "special" to me! Like, for example, the mint green colour...
What do you think about this? Are there any colours or prints that you lost your interest in when they became fashionable?



Jesień to moja ulubiona pora roku. Uwielbiam ciepłe swetry, kolorowe liście i kasztany i ostatnie jeszcze ciepłe promienie słońca. Ten olbrzymi sweter udało mi się upolować w lumpeksie i pomimo jego workowatej formy nie mogłam mu się oprzeć. Jest bardzo ciepły, lekki i przytulny, idealny na leniwe spacery w jesienne popołudnia. I co najważniejsze ma motyw czaszki - od wielu lat mój absolutny numer jeden. W czaszkach jest coś niesamowitego i przyciągającego. Nie pamiętam, kiedy po raz pierwszy zaczęłam je nosić, ale było to naprawdę dawno temu... Potem nastały czasy "dzieci emo", czaszki stały się wszechobecne i bardzo silnie przypisane do tej subkultury, a ja ze wszystkich sił starałam nie dać sobie obrzydzić moich ukochanych czach widząc je na wszystkich dookoła. Czasy emo-mody minęły, przez pewien okres był spokój, a w tym sezonie motyw czaszki został jednym z głównych trendów. Nie wiem, czy cieszyć się czy płakać - z jednej strony mogę łatwiej zaopatrzyć się w ciuchy i akcesoria, które do mnie pasują, z drugiej boję się, że przez swoją wszechobecność czaszki mi zbrzydną. Tak jak swego czasu zbrzydł mi miętowy kolor...

Co Wy myślicie o trendach? Czy też potrafią Wam obrzydzić kolor lub motyw, który nosiłyście od lat, a teraz widzicie go na wszystkich?

PS: nie tylko ostatnia, ale i przedostatnia fotka to gify :-)


L'automne c'est vraiment ma période de l'année préférée ! J'adore les grands pulls, les feuilles multicolores et les marrons. J'ai trouvé ce pull ultra-large dans une friperie et il est tellement doux et chaud que je n'ai pas pu résister !! Et, en plus, il y a une tête de mort dessus ! Il y a vraiment quelque chose d'intriguant avec les têtes de mort. Je ne sais pas exactement depuis quand je les aime, mais ils sont avec moi depuis de longues années...   Même si je me rappelle qu'à une époque j'en avais marre, avec l'arrivée de la mode "emo" qui à popularisée ce motif et avec laquelle je n'avais rien, mais vraiment rien en commun. Une fois le mouvement "emo" fini, j'ai pu finalement re-porter des têtes de mort sans remords. Et boum ! Cette année mon motif préféré revient à la mode et on le voit partout, sur les tee-shirts, sacs, chaussures, bijoux...! Et moi, je ne sais pas vraiment si je dois être contente de pouvoir m'acheter plus facilement des fringues avec des têtes de mort, ou plutôt être dégoûté de les voir sur tout le monde, partout ! J'espère juste que cette mode ne va pas me dégoûter assez pour arrêter de les porter, comme c'était avant avec la couleur menthe pastel...
Et vous, que pensez-vous des tendances en général ? Est ce que il y a des couleurs ou motifs que vous ne portez plus aussi souvent qu'avant juste parce que vous avez eu assez de les voir sur tout le monde autour de vous ?







 Photos: Olivier Daaram Jollant, edited by Modenfer

Sweater - sh,  suede boots - Cable,  bag - vintage+DIY,  necklace&bracelet - DIY,  rings - gifts,  crocodile ring - @,  leggings - no name,  socks - H&M



64 commentaires

  1. Ale Ci zazdroszczę włosów ;)
    Fajna bluza, świetne dodatki ;)

    RépondreSupprimer
  2. Piękne masz włosy!!! Świetnie wyglądasz :)

    RépondreSupprimer
  3. Masz niepowtarzalny styl, nie chodzi mi tu tylko o ubiór, ale o sposób w jaki piszesz do czytelników :). Twoje zdjęcia mają charakter, nie są zwykłymi zdjęciami, mają to coś :)).


    P.S. Jeśli masz ochotę zapraszam do mnie na konkurs, do zgarnięcia Stylowy Naszyjnik Vintage - stare złoto ! :)

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Ojej, bardzo dziekuje za tak przemile slowa :* :-))))

      Supprimer
  4. Sweter niesamowity!
    Mercia jest teraz na etapie ubrań z czachami! Jutro jej pokażę, będzie zachwycona! :)

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Dzieki Iza!! :-) O, super! Jestem pewna, ze wyglada swietnie w czachach :-) Lubie takie akcenty na ubraniach dla dzieci!

      Supprimer
  5. ale magicznie wygląda przedostatnie zdjęcie :)
    taki sweterek z kapturem to moje aktualne marzenie

    xoxo

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Dziekuje!! :-) A widzialas, ze to zdjecie to gif i po chwili sie poruszy? :-)

      Supprimer
  6. Love those booties and that studded bag is super cute!!

    PS. I'd love it if you could visit my blog and follow me if you like it!! :)

    -Stephanie
    @LaminLouboutins.blogspot.com

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Thank you Stephanie! I'm happy that you like my bag, I just recently DIYed it :-)

      Supprimer
  7. Fantastyczny ten sweter masz! Czacha jakoś mi się nie znudzi...obrzydły mi w te wakacje wyjątkowo - pastele.. bo połowę 'deptaku' miało pastelowe sukienki :D

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Dziekuje pieknie :* Oj tak, biedne piekne pastele byly tak masakrowane, ze juz nie mozna na nie patrzec :-( Nastepne ofiary to chyba butelkowa zielen i bordo, przy obecnych trendach ;-)

      Supprimer
    2. ..oj, a ja właśnie na tę butelkową zieleń i bordo "choruję" straszliwie tej jesieni..ale obawiam się, że mi zbrzydną..jak te pastele...ps. super wyglądasz w tym swetrzychu, a motyw czaszek też lubię :) pozdrawiam! :)

      Supprimer
    3. Dzieki kochana :* No zobaczymy, jak to bedzie z tymi dwoma kolorami :-) Moze akurat uda im sie jakos ocalec :-)

      BUZIAKIIII :*

      Supprimer
  8. this outfit is amazing and you are gorgeous! xxx

    RépondreSupprimer
  9. I totally agree about the skulls!! I love them! All my halloween decorations are skeletons. I even have metal skeleton hands on my wall. That sweater is awesome! what a great find!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Awww! I regret that in France we don't really celebrate Halloween - it would be so much fun to decorate my house with pumpkins and skeletons :D

      xoxoxo

      Supprimer
  10. Fajna bluza i jakie masz cudne włosy <3

    Pozdrawiam cieplutko ! ;)

    RépondreSupprimer
  11. NAwet nie wiem, które zdjęcie mi się bardziej podoba. A jak przeczytałam, że masz włosy do kolan ........ nigdy mi takie nie urosną. Może nie piszę pod wszystkimi postami, ale czytam wszystkie. A ten sweter i ten chlebak są po prostu cudne. ech no co ja tu pieję w zachwytach...... widzę ze wszyscy to robią ;) pozdrawiam jak zawsze cieplutko :)

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Dziekuje Saro :-) Zawsze z usmiechem czytam Twoje komentarze, bo zawsze sprawiaja mi przyjemnosc! Co do wlosow, jestem pewna, ze bez problemu moglabys takie zapuscic, ja wlasnie w Twoim wieku zaczelam. Ale Ci tego nie radze! Bo potem zal je skrocic. A jednak utrzymywanie w dobrej kondycji wlosow o tej dlugosci jest nieco klopotliwe ;-)

      Buziaki! :*

      Supprimer
  12. Thats so beauitful, my dear!

    Kisses,

    Nicole

    www.nicoleta.me

    RépondreSupprimer
  13. W końcu widać Twoje piękne włosy :)
    Co do tych trendów to niestety też często wpadam w ten 'szał', że co 'modne' to muszę mieć bo chcę i mi się podoba. Na szczęście nie kupuję od razu tylko czekam i obserwuję. Po takiej krótkiej obserwacji od razu rezygnuję z wielu rzeczy z przyczyn prostych- prawie każdy już to ma. Dlatego nauczyłam się, że muszę pewne zachcianki dusić w sobie i robić zakupy takie, które przydadzą mi się na kilka lat. Może i dlatego ubieram się, że tak napiszę- prosto.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Dzieki Ewa :-) Czasami warto chwile przeczekac, bo trendy potrafia perfidnie wplywac nawet na nasza podswiadomosc - nawet nie wiemy dlaczego nagle zaczynamy kochac np. pastele lub chabrowy kolor, mimo, iz wczesniej zupelnie sie nimi nie interesowalysmy... i wtedy zdajemy sobie sprawe z tego, ze wszyscy dookola je nosza. Trendy same w sobie nie sa zle, jesli wybieramy sposrod nich z glowa to, co pasuje do naszego stylu :-)

      Supprimer
  14. Świetna stylizacja, bardzo podoba mi się sweter z motywem czaszki - gratuluję wyboru :)
    Będziemy obserwować Twój blog i wracać z chęcią!

    Pozdrawiam,
    The-Bigwig

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Bardzo dziekuje :-) Sweter czekal chyba specjalnie na mnie w lumpeksie, taka perelka dawno mi sie nie trafila :-)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Supprimer
  15. ooooo jaki ładny sweterek. Prawdę mówiąc nie lubię czaszek ale do tej bluzy idealnie pasują

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Dziekuje :-) Mysle, ze akurat ta dobrze pasuje, bo jak sie przyjrzymy, to sie usmiecha ;-)

      Supprimer
  16. Oryginalnie - wszędzie narzekają na jesień, a tu proszę :) Jeśli rozpatrywać jesień w tych względach, to owszem też ją lubię :) aczkolwiek ma dużo więcej słabych stron :)

    A tak poza tym, to przede wszystkim masz śliczny makijaż i drugie zdjęcie jest po prostu świetne. Myślałam na początku, że to sweterek taki jaki ja mam, ale jednak nie :)

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Oj ma slabe strony, ma - kiedy liscie juz opadna i deszcz leje bez ustanku :-(

      Dzieki wielkie :* :-))))

      Supprimer
  17. jak się cieszę, że Cię znalazłem, wspaniała jesteś.

    RépondreSupprimer
  18. łał fajne zdjęcia :)
    buty masz cudowne <3

    zapraszam.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Dziekuje :-) Osmiele sie stwierdzic, ze to najwygodniejsze kowbojki na swiecie ;-)

      Supprimer
  19. Bardzo dziękuje za miły komentarzyk ;)

    Pozdrawiam cieplutko

    RépondreSupprimer
  20. Genialny sweter:*:*:*:*:*: z czachą rewelacja

    pozdrawiam:*:*
    Ola

    RépondreSupprimer
  21. Ja też z czaszkami praktycznie się nie rozstaje, jak nie na ubraniu to prostu na bransoletce. Lubie ubierać się w naturalne kolory, berze brązy,które zawsze były nudne. Gdy do tej grzecznej stylizacji dodam czaszke czy wzór panterki wychodzi z klasą i z pazurem ;)

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Oj tak! Takie dodatki potrafia calkowicie odmienic caly stroj :-) Diabel tkwi w szczegolach :D

      Supprimer
  22. Super ten sweter :)

    Pozdrawiam :)
    http://mw-maleworld.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  23. Is that your real hair? so long.. I'm jealous. Following you on GFC and Bloglovin now, you should see me there. Hope you follow back :)

    WWW.ROXTHEFOX.COM

    RépondreSupprimer
  24. Ja również uwielbiam jesień. ;3

    RépondreSupprimer
  25. this look is perfect, top to bottom!!!;))
    xoxo



    and thank you for your lovely comment on our blog!!!
    xoxo

    RépondreSupprimer
  26. hello ;) I love your photos!

    http://sweetymakeupcandy.blogspot.it/

    RépondreSupprimer
  27. Jakie to pierwsze zdjęcie, portret jest fenomenalne! Umarłam :):):) I dobrze, że napisałaś o tym przedostatnim - przeurocze. Wpatrywałam się jak oszołom i aż się uśmiechnęłam do monitora ;) Pozdrawiam serdecznie!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Ach! Jesli sie usmiechnelas, to ja sie bardzo, bardzo ciesze :-) O to chodzi! Buzka :*

      Supprimer
  28. I należy zapomnieć o włosach uplecionych w cudowny warkocz!!. Sweter zjawiskowy do tego epickie pierścienie :)
    Aż milo popatrzeć;]

    RépondreSupprimer

Dziękuję za każdy komentarz i na każdy postaram się odpisać - proszę tylko o zero spamu i negatywnych emocji :-) Nie bój się, na pewno zajrzę na Twojego bloga. A jeśli mój Ci się spodobał, będzie mi miło, jeśli dodasz go do obserwowanych i zostaniesz ze mną w kontakcie poprzez Facebook. Do zobaczenia niedługo, buźka!



Thank you for every comment! Just please don't bring in any negative vibes or spam messages :-) And don't worry, I always visit back so you don't have to ask me to do it. If you like my blog I will be very happy if you add me via GFC or like my page on Facebook! See you soon, hugs!



Merci pour tous vos commentaires ! Je réponds toujours à tout le monde, mais SVP gardez en mémoire que Modenfer n'est pas un lieu destiné aux spams ou aux ondes négatives ! Je visite les blogs des personnes qui commentent ici alors vous n'avez pas à laisser vos pubs dans les commentaires. Si vous aimez mon blog, n'hésitez pas à me rajouter via GFC ou de liker ma Fanpage sur Facebook, ça me ferait un grand plaisir ! A bientôt, bisous !